een jaar lang

een heel jaar lang is alles twaalf

de jaartelling is nu klaar

de levens beginnen met aftellen

noem dat ene woord n i e t

leef!

spreek elk mooi woord twaalf keer uit, luid!

speel twaalf avonden lang met het eten

mijn laatste twaalf euro verspillen

voor het eerst twaalf fietsen stelen

verzamel niet elf, maar iets meer

durf en lef om te leven

het hele jaar neem ik vakantie

ik vlieg naar Londen, reis terug

voor één uurtje winst

ik ga uit en kom te laat

twaalf minuten over twaalf

neem twaalf vrienden mee

twaalf taarten wachten op ons

twaalf liter wijn

laat twaalfde vingers en tenen groeien

voor de allerlaatste dag

een heel jaar lang

begin ik steeds met aftellen

bang voor de laatste seconde

vergeet die laatste twaalf, verdomme

die tel ik niet meer

hoe we dan ophouden te bestaan

een heel jaar lang

tel ik af

gevangen in onwetendheid

Dit bericht werd geplaatst in Heidi en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op een jaar lang

  1. Marjolein zegt:

    In jouw gedicht lees ik enerzijds het verlangen om het meeste uit het leven te halen en anderzijds de angst die het tegenhoudt. Ik voel wel spanning bij die tegenstelling. Zo komt het gedicht voor mij tot leven.

Plaats een reactie